Gaziantep Nurdağı’nda orman yangını kontrol altına alındı
GÜNDEMGaziantep Nurdağı Kırkpınar mevkinde çıkan orman yangını, havadan ve karadan yapılan hızlı müdahale ile kontrol altına alındı. Soğutma çalışmaları sürüyor.
Gaziantep’in Nurdağı ilçesi Kırkpınar Mahallesi kırsalında çıkan orman yangını, havadan ve karadan yapılan hızlı müdahale ile kısa sürede kontrol altına alındı. Kahramanmaraş Orman Bölge Müdürlüğü ekiplerinin yoğun çabası, alevlerin geniş bir alana yayılmasını önledi.
Bugün saat 17:37’de başlayan yangın, 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen ihbarın ardından bölgeyi teyakkuza geçirdi. İhbarın hemen ardından harekete geçen ekipler, saat 17:45 itibarıyla yangına ilk müdahaleyi gerçekleştirdi.
Bölgedeki hava sıcaklığının 32 derece, rüzgar hızının ise saatte 32 kilometreye ulaşması yangının büyüme riskini artırsa da, ekiplerin koordineli çalışması faciayı önledi. Yangın, müdahale ekiplerinin kararlı tutumu sayesinde 18:30 itibarıyla kontrol altına alındı.
Yangınla mücadele kapsamında Kahramanmaraş Orman Bölge Müdürlüğü koordinesinde çok sayıda araç ve personel görevlendirildi. Müdahale çalışmalarına katılan unsurlar şöyle:
Hava Desteği: 1 adet helikopter.
Kara Araçları: 6 arazöz, 4 su ikmal aracı, 5 ilk müdahale aracı, 1 dozer.
Ek Destek: 2 adet belediye itfaiyesine ait su ikmal aracı.
Personel: 52 personel ve 5 teknik personel.
Yangının kontrol altına alınmasının ardından bölgede soğutma çalışmaları titizlikle devam ediyor. Yetkililer, yangının çıkış nedeninin belirlenmesi için detaylı bir inceleme başlatıldığını bildirdi. Orman teşkilatı, vatandaşları özellikle mevsim şartları gereği yangın riski konusunda daha dikkatli olmaya çağırdı.
İlginizi Çekebilir